Technologie a Szkolnictwo

Pokolenie Y nie zna świata bez nowoczesnych technnologii. Choć używane skromnie w Polskich szkołach, ich znaczenie rośnie i bywa tematem wielu spekulacji i prognoz. Eksperci zgodnie twierdzą, że technolgie zmienią oblicze edukacji na przestrzeni następnych kilkunastu; kilkudziesięciu lat.

Według różnych danych na świecie mamy już:

  • ponad 1 miliard komputerów osobistych (2007/2008), a liczba ta w ciągu najbliższych 4–5 lat może się podwoić (dane firmy analitycznej Gartner);
  • ponad 1 miliard użytkowników internetu (2008) i liczba ta szybko rośnie (dane firmy analitycznej comScore);
  • ponad 4,6 miliarda abonentów telefonii komórkowej (2010), czyli użytkowników mniej lub bardziej zaawansowanych technologicznie (raczej coraz bardziej) telefonów komórkowych (szacunki Organizacji Narodów Zjednoczonych);
  • ponad 302 miliony posiadaczy smartfonów, telefonów najwyższej generacji o parametrach mikrokomputera (dane firmy analitycznej IDC), w tym ponad 85 milionów posiadaczy telefonów iPhone i odtwarzaczy multimedialnych iTouch (2010) (dane firmy Apple);
  • stale rosnącą liczbę uczących się poprzez kursy e‑learning – tylko w Stanach Zjednoczonych w 2008 roku blisko 4 miliony studentów korzystało z kursów e‑learning w ramach swoich studiów (dane Sloan Consortium), zaś według ostatnich doniesień chińskie władze oświatowe planują objąć edukacją online aż 100 milionów studentów.

Raport Edunews.pl