Jak pracować wydajnie

Jak pracować w sposób efektywny

W 2011 roku znajdowaliśmy się na czwartym miejscu pod względem dynamiki wydajności pracy w porównaniu z innymi krajami UE. Większą wydajnością charakteryzują się tylko Bułgarzy, Irlandczycy i Litwini. Z przygotowanego przez firmę Sedlak&Sedlak raportu rynek pracy.pl wynika również, że nasza wydajność pracy sukcesywnie, z roku na rok rośnie.

wydajność pracy w Polsce - badania

       Źródło: opracowanie na podstawie danych www.rynekpracy.pl/pliki/raporty_oferta/35_of.pdf

 

Problemem jest jednak wciąż to, iż Polacy są przepracowani, a co za tym idzie coraz bardziej zmęczeni i nie mają ochoty na korzystanie z czasu wolnego w domu.

 

Polacy nie korzystają z czasu wolnego po pracy- wyniki badań

      Źródło: rynekpracy.pl/dla_mediow_1.php/wpis.201

Większa wydajność w pracy to więcej czasu wolnego, którego można poświęcić na przyjemności i czas z rodziną. Jak pracować, aby być bardziej efektywnym?

Skup się na danym zadaniu

Nie wierz w to, że  istnieje podzielność uwagi przejawiająca się w sprawnym i rzetelnym wykonaniu dwóch zadań jednocześnie. Sprawnie potrafimy, ale …przełączać się z jednego zdania na drugie. By twoja praca była prawdziwie sprawna i efektywna potrzebna jest koncentracja na danym, konkretnym zadaniu. Aby mógł osiągnąć maksymalne skupienie na danym zadaniu musisz usunąć wszelkie zakłócenia które rozpraszają naszą uwagę.  Tak więc:

  • wyłącz komputer jeśli nie jest on ci potrzebny do pracy
  • uporządkuj swoje biurko (tak, by w konieczności szybkiego znalezienia potrzebnego dokumentu nie przerzucać arkuszami bez końca)
  • staraj się swoje codzienne problemy zostawiać za sobą ( negatywne emocje, stres itp.).

Planuj swoje działania

Pamiętaj, że dobra organizacja jest matką sukcesu. Jeśli w danym dniu masz do wykonania bardzo wiele różnych zadań postaraj się je wszytkie zapisać i stworzyć ich hierarchię. Zacznij realizację od tych najważniejszych i najpilniejszych, by nie okazało się w ostatniej chwili, że zabrakło ci czasu na przygotowanie strategicznego projektu.  Przy wprowadzaniu planu w życie najważniejsza jest samodyscyplina. Jeśli ustaliłeś, że na wykonanie danej czynności poświęcisz dwie godziny to dąż do tego, by w tym czasie ją zakończyć, gdyż przedłużanie czasu na wykonanie danego zadania wywołuje reakcję łańcuchową- brakuje nam czasu na następne w kolejności działania. Dodatkowo jeśli zadania priorytetowe zaczniesz odkładać na ostatnią chwilę  to najprawdopodobniej będziesz pracować w dużym stresie, a to również znacznie obniży twoją efektywność.

Rób sobie przerwy

Umysł nie jest w stanie pracować efektywnie przez cały czas. Często nawet krótka chwila relaksu, wypicie filiżanki kawy, krótki spacer, przeglądnięcie wiadomości w skrzynce mailowej itp. pozwala na regenerację sił. Jeśli czujesz nadmierne napięcie w organizmie to skorzystaj z jednego z 5 nowoczesnych sposobów na pokonanie stresu w pracy. Taki odpoczynek jest szczególnie wskazany osobom pracującym przy komputerze, gdyż zbyt wiele godzin spędzonych jednorazowo przed monitorem wiąże się najczęściej z problemami z kręgosłupem i pogorszeniem wzroku.

Praca zdalna przyszłością polskich firm

Wiele osób, a zwłaszcza młodych matek szukając równowagi w pełnieniu swoich ról w domu i w pracy decyduje się na pracę zdalną. Jak się okazuje elastyczny czas pracy także może znacznie wpłynąć na jej efektywność. Jest to dobre rozwiązanie zarówno z perspektywy pracownika jak i pracodawcy. Umożliwienie ludziom pracy w dogodnym dla siebie czasie i miejscu daje im większy komfort i znacząco może wpłynąć na wydajnośc pracy.. Firmy natomiast zyskują dobrych pracowników, gdyż brak elastyczności w zatrudnieniu często jest powodem eliminowania tych najlepszych.

Według badania przeprowadzonego przez Fudnacje Obserwatorium Zarządzania na zlecenie Clickmeeting praca zdalna jest jednak nadal mało popularna wśród polskich przedsiębiorców i potrzeba szeregu działań aby to zmienić.

zdalni pracownicy w firmach

      Źródło: hrtrendy.pl/wp-content/uploads/downloads/2012/09/PopularnoscPracyZdalnej.pdf

Warto pamiętać, że dodatkowo nieuregulowany rytm dnia, szybkie tempo życia, brak czasu na odpowiednią ilość snu czy zjedzenie pełnowartościowego posiłku również wpływa na to czy naszą pracę jesteśmy w stanie wykonywać efektywnie. Nowoczesne technologie również zmieniają nasze podejście do wydajności w pracy. Wiecej o produktywności w cyfrowej erze nowoczesnych technologii TUTAJ.

Additional uncaught exception thrown while handling exception.

Original

PDOException: SQLSTATE[42000]: Syntax error or access violation: 1142 UPDATE command denied to user 'edulider_baza'@'10.0.78.134' for table 'node_counter': UPDATE {node_counter} SET daycount=daycount + 1, totalcount=totalcount + 1, timestamp=:db_update_placeholder_0 WHERE ( (nid = :db_condition_placeholder_0) ); Array ( [:db_update_placeholder_0] => 1513006221 [:db_condition_placeholder_0] => 461 ) in statistics_exit() (line 73 of /home/edulider/www/modules/statistics/statistics.module).

Additional

PDOException: SQLSTATE[42000]: Syntax error or access violation: 1142 INSERT command denied to user 'edulider_baza'@'10.0.78.134' for table 'watchdog': INSERT INTO {watchdog} (uid, type, message, variables, severity, link, location, referer, hostname, timestamp) VALUES (:db_insert_placeholder_0, :db_insert_placeholder_1, :db_insert_placeholder_2, :db_insert_placeholder_3, :db_insert_placeholder_4, :db_insert_placeholder_5, :db_insert_placeholder_6, :db_insert_placeholder_7, :db_insert_placeholder_8, :db_insert_placeholder_9); Array ( [:db_insert_placeholder_0] => 0 [:db_insert_placeholder_1] => php [:db_insert_placeholder_2] => %type: !message in %function (line %line of %file). [:db_insert_placeholder_3] => a:6:{s:5:"%type";s:12:"PDOException";s:8:"!message";s:432:"SQLSTATE[42000]: Syntax error or access violation: 1142 UPDATE command denied to user 'edulider_baza'@'10.0.78.134' for table 'node_counter': UPDATE {node_counter} SET daycount=daycount + 1, totalcount=totalcount + 1, timestamp=:db_update_placeholder_0 WHERE ( (nid = :db_condition_placeholder_0) ); Array ( [:db_update_placeholder_0] => 1513006221 [:db_condition_placeholder_0] => 461 ) ";s:9:"%function";s:17:"statistics_exit()";s:5:"%file";s:55:"/home/edulider/www/modules/statistics/statistics.module";s:5:"%line";i:73;s:14:"severity_level";i:3;} [:db_insert_placeholder_4] => 3 [:db_insert_placeholder_5] => [:db_insert_placeholder_6] => http://edulider.pl/biznes/jak-pracowac-wydajnie [:db_insert_placeholder_7] => [:db_insert_placeholder_8] => 54.82.112.193 [:db_insert_placeholder_9] => 1513006221 ) in dblog_watchdog() (line 154 of /home/edulider/www/modules/dblog/dblog.module).