zarządzanie pracownikami

04 lp. 2016

Informacja zwrotna, zwana też feedbackiem, zwiększa produktywność pracowniczą i pozwala zdobyć cenne wskazówki na przyszłość, potrzebne w pracy nad kolejnymi projektami. U niektórych osób jednak pytanie ,,Czy mogę udzielić Ci rady” powoduje niepokój, strach, a czasem nawet gniew. Krytykę mogą odebrać jako chęć wywyższenia się, czy wręcz szydercze wytykanie pomyłek. Osoba udzielająca rady skłania jej odbiorcę do postawy defensywnej, co w efekcie szkodzi zamiast pomóc. Udzielanie feedbacku to delikatny proces, jednak nie ma wątpliwości, że jest bardzo ważny w identyfikacji powstających problemów i rozwiązaniu ich. Każdy właściciel firmy, tak samo jak i pracownik powinien umieć udzielić informacji zwrotnej w sposób przyjazny i pozytywny. Jak to robić? O tym już za chwilę.

 

01 wrz. 2015

Wbrew pozorom bycie dobrym szefem może okazać się trudne. Choć każda branża wymaga innych predyspozycji do pracy to jednak można wyróżnić zespół cech, które powinien posiadać każdy szef. Jak być dobrym szefem?

20 mrz. 2015

Nagradzanie to jedna z najbardziej skutecznych form motywacji pracowniczej. Nie oznacza to jednak, że musisz wydawać tysiące złotych na benefity dla zatrudnionych, by zwiększyć wydajność ich pracy. Możesz osiągnąć ten sam, a nawet lepszy efekt mniejszym nakładem finansowym. Jak? Inwestując w markowe produkty. Poniżej nasze propozycje na tanie, firmowe prezenty będące wartościowymi narzędziami motywacji pracowników.

09 st. 2015

Zarządzanie na odległość, zwane również zarządzaniem wirtualnym (z ang. virtual management) staje się coraz bardziej popularnym sposobem prowadzenia działalności gospodarczej. Skuteczność działań zespołu wirtualnego w głównej mierze zależy od kompetencji managera. Jak zarządzać ludźmi na duże odległości? Jak sprawdzić czy pracownicy działają efektywnie i w interesie firmy?

14 kw. 2014

Mobbing w pracy jest zjawiskiem coraz bardziej powszechnym. Jego skutki są negatywne zarówno dla ofiary, która często cierpi na zaburzenia psychiczne i psychopatyczne, jak również dla całej firmy jako organizacji. Czym jest mobbing? Jak można sobie z nim radzić?

07 gru. 2012

Zespół najczęściej definiowany jest jako mała grupa, składająca się z osób o komplementarnych umiejętnościach, którzy mają wspólny cel do którego dążą. Kształcenie umiejętności pracy w zespole jest bardzo ważne biorąc pod uwagę fakt, że pracodawcy cenią tę sprawność u przyszłych pracowników. Ma to swoje potwierdzenie w wynikach III edycji badań Bilansu Kapitału Ludzkiego. Na ich podstawie powstał raport ,,Pracodawcy o rynku pracy”.

01 sie. 2012

Jak zmotywować pracownika? Takie pytanie zadaje sobie nie jeden menadżer personalny. Portal internetowy HRstandard.pl właśnie opublikował drugi już raport – „Angażowanie pracowników – klucz do sukcesu firmy”, w którym zebrane zostały najlepsze praktyki z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi w biznesie. Kluczowym tematem stało się angażowanie pracowników, jako praktyka zwiększająca konkurencyjność firmy. Autorzy raportu zebrali i zestawili przykłady, jak z tą kwestią radzą sobie polscy pracodawcy.

29 lp. 2012

9% aktywnie zawodowych Polaków jest niezadowolonych ze swojej obecnej pozycji zawodowej, a co szósty aktywnie poszukuje nowej pracy. Powody są oczywiście różne: niezadowalająca płaca, atmosfera w pracy, ambicje i chęć awansu, konflikty z pracownikami czy pracodawcami. Jednak mimo tego, decyzja o odejściu z firmy wcale nie jest taka łatwa.

18 cz. 2012

„On znowu nic nie robi”, „Ona pół dnia wysyła prywatne maile”, „Oni są po prostu leniwi” – czy dane wnioski są ci bliskie? Masz poczucie, że twoi pracownicy mogliby osiągnąć dużo więcej, ale im się po prostu nie chce wykonywać tego, co należy do ich obowiązków?

Strony