JAKI POWINIEN BYĆ IDEALNY WSPÓŁPRACOWNIK?
Idea przywództwa dobrze działającego, biznesu, organizacji, związku…
Zastanawialiście się kiedyś czy wszystko jesteście w stanie zrobić sami?
Ja kiedyś dawno temu tak właśnie myślałem. Dziś jestem przekonany, że aby osiągnąć sukces budując jakikolwiek biznes lub organizację, musimy tworzyć struktury, rozdzielać zadania i otaczać się dobrymi, wspaniałymi ludźmi. Tylko wtedy możemy osiągać duże CELE nieosiągalne dla nikogo w pojedynkę.
Jeśli prowadzisz biznes lub jakąś organizację każdy element musi ze sobą współgrać.
Np. w Firmie typowo handlowej, jeśli niema odpowiednich ludzi w poszczególnych działach to nie jesteśmy w stanie osiągnąć w pojedynkę zbyt wiele. Trzeba zadbać o bazę danych potencjalnych klientów, trzeba umówić spotkania, trzeba zadbać o obsługę internetową, trzeba odbywać spotkania, trzeba sprzedawać, trzeba dostarczać towar, trzeba zadbać o obsługę po-sprzedażową klienta i wiele innych.
Prowadząc taką działalność samemu nie jesteśmy w stanie osiągnąć zbyt dużych wyników, ponieważ wszystkie te czynność zabiorą nam tak dużo czasu i energii, że po prostu nie starczy nam czasu na to żeby sprzedawać dużo i osiągać duże wyniki.
Dlatego uważam, że budując biznes i organizację należy otaczać się wspaniałymi ludźmi, którzy idealnie spełniają swoje role w naszej wspaniałej machinie napędzając poszczególne tryby. Idealni ludzie na poszczególne stanowiskach będą mieli bardzo różne cechy a cały potencjał tkwi w tym jak z nich to wydobyć.
Ważnym jest też, aby mieli wspólne cechy takie jak:
Zapał, radość z pracy – najważniejszy element. Dzięki temu w zespole będzie czuć zaangażowanie w dążeniu do wspólnego celu, ważne aby to co robimy sprawiało nam satysfakcję, bo jeśli nie będzie tych elementów to prędzej czy później zadania będą wykonywane niestarannie ( na odpierdol) a przez to gorsze wyniki może mieć cały zespół i organizacja.
Umiejętność wykonywania powierzonych zadań – w dobrej organizacji i dobrym biznesie podobnie jak w dobrym związku musi być odpowiedni podział obowiązków i zadań. Każdy musi wiedzieć, jakie zadania ma do wykonania oraz sumiennie je wykonywać, gdy starcza czasu i powierzone zadania są wykonane można pomóc w innych członkom zespołu, którzy tego potrzebują.
Inicjatywa – bardzo ważna umiejętność, ponieważ każdy współpracownik, szef, partner, lubi być czasem zaskoczony i zobaczyć inicjatywę po drugiej stronie. To właśnie inicjatywa i umiejętność przewidywania oczekiwań drugiej strony powoduje że biznesy, organizacje czy związki cały czas się rozwijają.
Umiejętność sprzedaży – i nie chodzi mi wcale o sprzedaż w postaci finansowej, lecz o umiejętność sprzedaży siebie, swoich pomysłów, idei. Ponieważ uważam, że wszyscy ludzie zawsze i wszędzie powinni mieć umiejętności sprzedażowe, bo sprzedajemy zawsze swój sposób myślenia, każdy pomysł, który przedstawiamy innej osobie, każdy projekt osobie decyzyjnej, każdy nowy pomysł i inicjatywę w związku, itd.
Krótkie porady abyś wiedział dokładnie, co masz zrobić:
- miej zapał do pracy, bądź pogodny i często się uśmiechaj
- jeśli jest do wykonania zadanie, po prostu je zrób i szukaj w tym radości, nie zwalaj swoich zadań na innych
- mów o tym, co najbardziej sprawia tobie przyjemność i mów o tym otwarcie
- pokazuj swoje sukcesy ( zawsze wtedy sprzedajesz)
- pokazuj, że jeśli coś się nie udało to wyciągnąłeś z tego odpowiednie wnioski po to, aby następnym razem wykonać to lepiej (traktuj to jak lekcję)
- spisz zakres swoich obowiązków w postaci listy, pozwoli to tobie zawsze sprawdzić czy ze wszystkiego się wywiązujesz oraz pochwalić się dodatkowymi rzeczami, które udało się Tobie wykonać
- jeśli jakieś zadania się powtarzają, postaraj się wykonywać je przed ponownym zleceniem, pokażesz wtedy że jesteś zaangażowany
- gdy potrzebujesz wsparcia przy jakimś zadaniu zrób wszystko co potrafisz i zwróć się do współpracownika tylko po elementy których sam nie potrafisz wykonać (jeszcze nie potrafisz bo jeśli wykonacie je razem następnym razem twoje kompetencje wzrosną)
Budujcie wokół siebie zespół ludzi, z którymi nie wiążą was tylko relacje zawodowe i biznesowe.W dobrym biznesie, organizacji uzupełniamy się na wielu płaszczyznach np. emocjonalnej. Tworzymy relacje osobiste i po prostu KREUJEMY nasze życie.
Mam to szczęście, że otaczają mnie ludzie, którzy posiadają te cech, o których tu napisałem i wiele innych. Tworzymy wspaniałą strukturę, dzięki czemu osiągamy wyznaczone cele zarówno biznesowe jak i osobiste. Dziękuję wszystkim członkom zespołu za to, że jesteśmy i będziemy razem po to żeby wspólnie zdobywać nieosiągalne.
ŻYCZĘ WSZYSTKIM ABY KREOWALI SWĄ RZECZYWISTOŚĆ TAK ABY LUDZIE KTÓRZY WAS OTACZAJĄ BYLI WYJĄTKOWI TAK JAK LUDZIE W NASZYM ZESPOLE.
Komentuj przez Facebooka