Zarządzanie własnymi talentami - część 2

Jeśli jesteś już po lekturze pierwszej części z cyklu „Zarządzanie własnymi talentami”, na pewno rozpoznałeś już wiele swoich umiejętności. Jeśli zaś jesteś tu po raz pierwszy, serdecznie zachęcam do ciekawego doświadczenia, o którym piszę w poprzedniej części artykułu (możesz go znaleźć pod http://www.edulider.pl/rozwoj/samoswiadomosc/zarzadzanie-wlasnymi-talentami-czesc-1)

Czy jesteś już przygotowany do dalszej części podróży i odkrywanie samego siebie?
Zanim wybierzesz się w podróż do przyszłości, przypomnij sobie, jak w poprzednim ćwiczeniu przyporządkowywałeś swoje mocne strony do poszczególnych kategorii – obszarów Twojego życia. Zapraszam Cię do tego, aby sięgnąć ponownie do tych zapisów i szczerze odpowiedzieć sobie na kilka pytań:

  1. Na ile obecnie wykorzystujesz  Twoje mocne strony w tych obszarach życia, do których je przyporządkowałeś? Określ proszę w skali 1-10, gdzie 1 to brak wykorzystania, a 10 to maksymalne korzystanie. Jakie masz obserwacje?
  2. Jakie są Twoje umiejętności, w jakich kategoriach się teraz znajdują? Czy wśród tych umiejętności są takie, które chciałbyś móc wykorzystywać również w innych obszarach życia?
    1. przykładowo, czy są takie umiejętności, które chciałbyś wykorzystywać w pracy zawodowej, albo w innym obszarze swojego życia? Jeśli tak, dopisz je to tych kategorii i oznacz stopień aktualnego wykorzystania obecnie (skala 1-10) - jeśli w ogóle jeszcze nie wykorzystujesz, wpisz 1.
  3. Które z Twoich mocnych stron są według Ciebie wykorzystywane za mało?
  4. Wykorzystanie których chciałbyś wzmocnić i do jakiego stopnia? Czy chcesz wzmacniać wiele z nich, czy tylko wybrane?
  5. W czym miałoby się przejawiać to większe wykorzystanie tych wybranych Twoich talentów?

Spójrzmy jak to może wyglądać w praktyce. Załóżmy, że omawiamy przykład Weroniki, która jako jedną ze swoich mocnych stron wskazała bardzo dobrą umiejętność robienia zdjęć i przyporządkowała ją do kategorii Przyjaciele, ponieważ najczęściej robiła zdjęcia swoim przyjaciołom. Stopień wykorzystania tej umiejętności w tej kategorii określiła na 5, i na takim samym poziomie chce ją tam pozostawić. Na pytanie czy chciałaby jakieś umiejętności umieścić w dodatkowych kategoriach, uznała, że robienie zdjęć chciałaby dodać do kategorii Praca oraz do kategorii Pieniądze. W każdej z tych kategorii określiła poziom wykorzystania umiejętności robienia zdjęć na 1, a chciałaby docelowo na 6, co dla niej oznaczało, iż chce pracować zawodowo jako fotograf , tak aby część jej dochodów pochodziła właśnie z robienia zdjęć.


Co Ty możesz zrobić dalej? Możliwości jest wiele, jedną z nich jest kontynuowanie w sposób następujący:

  1. Weź kolejną kartkę i zapisz na niej wszystkie Twoje zidentyfikowane już talenty, ale tym razem ułóż je w kolejności od tych, które lubisz najbardziej, do tych, które lubisz najmniej. Jakie masz obserwacje?
  2. Które Twoje talenty można ze sobą połączyć i wykorzystywać razem? – pamiętaj, aby w takiej grupie przynajmniej jeden był w czołówce listy tych najbardziej lubianych przez Ciebie.
  3. W jakich obszarach życia możesz je wykorzystywać?

W naszym przykładzie, Weronika postanowiła, że chce wykorzystywać robienie zdjęć zawodowo. Uświadomiła sobie, że może połączyć tę pasję z umiejętnością pisania i mogłaby na przykład robić i sprzedawać profesjonalne zdjęcia, które wzbogacałby ciekawymi artykułami. Przy okazji zdała sobie sprawę, że chce zapisać się na profesjonalny zawodowy kurs fotografii, aby doskonalić i przy okazji sformalizować swoje umiejętności.


A teraz zerknij ponownie na Twoje zapiski. Zawsze możesz do nich wracać.

Zapraszam Cię teraz do Twojej przyszłości.

Wyobraź sobie, że wykorzystujesz w swoim życiu to, co bardzo dobrze umiesz i lubisz. Jak wygląda Twoje życie? Co robisz? Co mówisz? W jakim otoczeniu jesteś? Jak się w nim czujesz?

Wróć do chwili obecnej. Jeśli coś w wyobrażeniu przyszłości Ci się nie podobało, zmień. Możesz wrócić do poprzednich pytań (a nawet do poprzedniej części), spójrz ponownie na odpowiedzi. Może coś chcesz poprawić, albo czegoś brakuje? Popraw i na nowo przenieś się do Twojej przyszłości.

Jeśli Twój obraz i odczucie przyszłości podoba Ci się, możesz odpowiedzieć na jeszcze kilka pytań:

  • W jakim realistycznym terminie jesteś w stanie to osiągnąć?
  • Kto jeszcze na tym skorzysta? Na ile te cele są spójne z Twoim systemem wartości?
  • Czego potrzebujesz, aby zrealizować te cele? Co należy rozwijać i doskonalić, może potwierdzić formalnie? Jakiej dodatkowej wiedzy potrzebujesz? Jakich dodatkowych umiejętności? Czego jeszcze?
  • A co możesz zrobić już dzisiaj, ale lepiej wykorzystywać TWOJE TALENTY?

Zachęcam Cię, abyś zachował notatki z wykonanych ćwiczeń. Twoja lista talentów może się stale powiększać, dlatego warto ją co jakiś czas aktualizować. Powodzenia !

 

 

Kategoria rozwój: 

Additional uncaught exception thrown while handling exception.

Original

PDOException: SQLSTATE[42000]: Syntax error or access violation: 1142 UPDATE command denied to user 'edulider_baza'@'10.0.78.126' for table 'node_counter': UPDATE {node_counter} SET daycount=daycount + 1, totalcount=totalcount + 1, timestamp=:db_update_placeholder_0 WHERE ( (nid = :db_condition_placeholder_0) ); Array ( [:db_update_placeholder_0] => 1511569196 [:db_condition_placeholder_0] => 600 ) in statistics_exit() (line 73 of /home/edulider/www/modules/statistics/statistics.module).

Additional

PDOException: SQLSTATE[42000]: Syntax error or access violation: 1142 INSERT command denied to user 'edulider_baza'@'10.0.78.126' for table 'watchdog': INSERT INTO {watchdog} (uid, type, message, variables, severity, link, location, referer, hostname, timestamp) VALUES (:db_insert_placeholder_0, :db_insert_placeholder_1, :db_insert_placeholder_2, :db_insert_placeholder_3, :db_insert_placeholder_4, :db_insert_placeholder_5, :db_insert_placeholder_6, :db_insert_placeholder_7, :db_insert_placeholder_8, :db_insert_placeholder_9); Array ( [:db_insert_placeholder_0] => 0 [:db_insert_placeholder_1] => php [:db_insert_placeholder_2] => %type: !message in %function (line %line of %file). [:db_insert_placeholder_3] => a:6:{s:5:"%type";s:12:"PDOException";s:8:"!message";s:432:"SQLSTATE[42000]: Syntax error or access violation: 1142 UPDATE command denied to user 'edulider_baza'@'10.0.78.126' for table 'node_counter': UPDATE {node_counter} SET daycount=daycount + 1, totalcount=totalcount + 1, timestamp=:db_update_placeholder_0 WHERE ( (nid = :db_condition_placeholder_0) ); Array ( [:db_update_placeholder_0] => 1511569196 [:db_condition_placeholder_0] => 600 ) ";s:9:"%function";s:17:"statistics_exit()";s:5:"%file";s:55:"/home/edulider/www/modules/statistics/statistics.module";s:5:"%line";i:73;s:14:"severity_level";i:3;} [:db_insert_placeholder_4] => 3 [:db_insert_placeholder_5] => [:db_insert_placeholder_6] => http://edulider.pl/rozwoj/samoswiadomosc/zarzadzanie-wlasnymi-talentami-czesc-2 [:db_insert_placeholder_7] => [:db_insert_placeholder_8] => 54.80.227.189 [:db_insert_placeholder_9] => 1511569196 ) in dblog_watchdog() (line 154 of /home/edulider/www/modules/dblog/dblog.module).