ocena pracownika

04 lp. 2016

Informacja zwrotna, zwana też feedbackiem, zwiększa produktywność pracowniczą i pozwala zdobyć cenne wskazówki na przyszłość, potrzebne w pracy nad kolejnymi projektami. U niektórych osób jednak pytanie ,,Czy mogę udzielić Ci rady” powoduje niepokój, strach, a czasem nawet gniew. Krytykę mogą odebrać jako chęć wywyższenia się, czy wręcz szydercze wytykanie pomyłek. Osoba udzielająca rady skłania jej odbiorcę do postawy defensywnej, co w efekcie szkodzi zamiast pomóc. Udzielanie feedbacku to delikatny proces, jednak nie ma wątpliwości, że jest bardzo ważny w identyfikacji powstających problemów i rozwiązaniu ich. Każdy właściciel firmy, tak samo jak i pracownik powinien umieć udzielić informacji zwrotnej w sposób przyjazny i pozytywny. Jak to robić? O tym już za chwilę.

 

20 mrz. 2015

Nagradzanie to jedna z najbardziej skutecznych form motywacji pracowniczej. Nie oznacza to jednak, że musisz wydawać tysiące złotych na benefity dla zatrudnionych, by zwiększyć wydajność ich pracy. Możesz osiągnąć ten sam, a nawet lepszy efekt mniejszym nakładem finansowym. Jak? Inwestując w markowe produkty. Poniżej nasze propozycje na tanie, firmowe prezenty będące wartościowymi narzędziami motywacji pracowników.

14 kw. 2014

Mobbing w pracy jest zjawiskiem coraz bardziej powszechnym. Jego skutki są negatywne zarówno dla ofiary, która często cierpi na zaburzenia psychiczne i psychopatyczne, jak również dla całej firmy jako organizacji. Czym jest mobbing? Jak można sobie z nim radzić?

17 maj 2013

Otrzymanie wyższego stanowiska w pracy zawsze jest pewnego rodzaju gratyfikacją oraz symbolem uznania i zaufania przełożonego do pracownika. Zwykle kojarzony jest z wyższą pensją oraz lepszymi warunkami pracy. Pięcie się po szczeblach kariery jest stanem pożądanym, wręcz wymarzonym, często celebrowanym w rodzinie czy w gronie przyjaciół. Czy jest to jednak aby na pewno i w każdym wypadku stan pożądany?

19 kw. 2013

Zasady dopuszczalnej kontroli pracownika przez jego przełożonego nie są wyrażone wprost w żadnych przepisach prawnych. Zasady te formułuje się jedynie w oparciu o przepisy o ochronie dóbr osobistych oraz o niezbywalnym prawie każdego człowieka do ochrony korespondencji prywatnej. Jak ta kwestia wygląda w praktyce? Czy pracodawca może kontrolować pracownika bez ograniczeń?

05 kw. 2013

Z manipulacją mamy do czynienia każdego dnia. Wiele osób nie potrafi sobie z nią radzić. Zwłaszcza jest to trudne w miejscu pracy, w związku ze strachem przed zwolnieniem. Zmanipulowani możemy zostać zarówno przez pracodawców jaki i wyższą kadrę kierowniczą czy współpracowników. Z jakimi technikami manipulacji możemy się spotkać w miejscu pracy?

29 mrz. 2013

Dobry, wykwalifikowany pracownik w firmie jest wręcz na wagę złota. Jego znalezienie i zwerbowanie do organizacji to jednak dopiero połowa sukcesu. Warto zastanowić się nad tym jak go zatrzymać w firmie na dłużej i nie dopuścić do tego, by przejęła go konkurencja.

15 lt. 2013

Konflikty są nieodłączną częścią życia każdej firmy. Rodzą napięcie między pracownikami i mają znaczący wpływ na efektywność ich pracy, co ma z kolei przełożenie na sukces firmy. Najgorszą postawą jaką możesz przyjąć w sytuacji, gdy w firmie źle się dzieje jest udawanie, że problem nie istnieje lub podejmowanie prób zamiecenia go pod dywan.

18 st. 2013

Rozmowa kwalifikacyjna jest kluczowym wydarzeniem z punktu widzenia całego procesu rekrutacyjnego. Bardzo ważne jest odpowiednie przygotowanie pod względem merytorycznym, ale nie tylko. Obok zachowań werbalnych niezwykle istotny jest również komunikat, który przekazujesz poprzez swoje zachowanie.

 

 

        

 

Strony