E-learning – poznaj nowoczesne sposoby samodzielnej nauki

nowoczesne metody nauki

E-learning czyli nauka z wykorzystaniem sieci komputerowych oraz Internetu to świetny sposób na zdobywanie wiedzy i umiejętności. Poniżej przedstawiamy 5 nowych rozwiązań e-learningowych, które zrewolucjonizowały tę branżę. Ich wykorzystanie może znacznie pomóc każdemu, kto chce bardziej efektywnie podejść do e-learningu.

1. Grywalizacja

W szkołach podstawowych i gimnazjach, naukę z wykorzystaniem komputerów wiąże się z grami edukacyjnymi, które zajmują dzieci o wiele bardziej niż skrupulatne robienie notatek, czy słuchanie nauczyciela. Dotychczas pomysł wdrażania takich gier do biznesu oraz szkół wyższych nie był zbyt popularny, jednak w tym roku przewiduje się, że stanie się „mainstreamem”. Wiele zagranicznych korporacji oraz niektóre z uniwersytetów już teraz korzysta z tego narzędzia w programach szkoleniowych dla pracowników bądź studentów, a inne branże szybko podążają za tym trendem. Stażyści korzystający z programów edukacyjnych podczas szkoleń są bardziej zaangażowani, co więcej, przez połączenie rozrywki z nauką zdobywają więcej wiedzy, a w dodatku szybciej. Trudniejsze gry mogą się również wiązać z rozwojem pracy w grupach. Dodatkowo stopień przyswojenia informacji jest łatwy do określenia. E-learning dzięki takim narzędziom pozwala uczącemu na przejęcie kontroli nad tempem, w jakim przyswaja wiedzę, na co często nie pozwala tradycyjna metoda nauki. Oczywiste jest to, że w 2016 roku i następnych grywalizacja będzie metodą, z której skorzysta jeszcze więcej firm i uczelni. Metoda ta jest wydajna, pozwala na łatwe mierzenie postępu oraz umożliwia uczącym się dopasowanie nauki do własnego tempa rozwoju.

2. Urządzenia mobilne

urządzenia mobilne

Według prognoz, do końca 2016 roku aż 74% firm będzie korzystać z różnych systemów e-learningowych. Te same statystyki pokazują jednak, że tylko 18% z tych firm posiadać będzie rozwiązania przyjazne dla urządzeń mobilnych. W ankietach przeprowadzonych wśród uczestników kursów e-learningowych jasno widać, że preferują oni rozwiązania mobilne, ponieważ oferują one większy komfort oraz dostępność w niemal każdym miejscu i czasie. Jako korzyść wymieniony jest też ekran dotykowy w tabletach czy smartfonach, pozwalający na bardziej bezpośredni dostęp do informacji, w opozycji do myszki i klawiatury. M-learning, nowy termin, który zdobywa coraz większą popularność, jeszcze bardziej rozwija korzyści wynikające z e-learningu, wprowadzając nowe, takie jak dostępność materiałów w praktycznie każdym miejscu i czasie, przykładowo za pomocą technologii chmury (cloud), która też jest trendem w 2016 roku.

3. Programy dostosowujące się do kompetencji uczącego

Każdy z nas przynajmniej raz w życiu uczestniczył w kursie czy szkoleniu, który w naszym odczuciu był nudny, ponieważ słuchaliśmy czegoś, co już dawno wiedzieliśmy. Jest to niepowetowana strata czasu, szczególnie jeśli płaciliśmy za taki kurs. Obecnie, dzięki temu, że dostępne są różne typy szkoleń e-learning uczestnik może sam wybrać czego chce się uczyć i szybko sprawdzić wiedzę zawartą w konkretnym module. To spora oszczędność czasu, pozwalająca na podtrzymanie zaangażowania uczącego się za pomocą nowego kontentu. Można przez to ukończyć dany kurs szybciej, bądź powtórzyć informacje, których nam jeszcze brakuje. Dziś coraz więcej osób zastanawia się nie nad tym czym jest e-learning, ale jak go wykorzystać w swoich działaniach. Wiele firm zamiast wysyłać pracowników na specjalne kursy dokształcające woli zainwestować w platformy e-learningowe, wybierając kontent ściśle dopasowany do branży, którą się zajmuje. Przez to formalna edukacja będzie w przyszłości odgrywać coraz mniejszą rolę. W związku z tym powstanie więcej uniwersytetów online, zgodnie z zasadą popyt - podaż.

4. Automatyzacja

Tak jak wszystko inne, także w środowisku e-learningowym, automatyzacja usprawnia aspekty kursów, takie jak ocena postępu, ćwiczenia czy gry. Wdrożenie automatyzacji jest bardzo korzystne finansowo. Twórcy kursów e-learningowych mogą skupić się na kontencie i aspekcie multimedialnym, zamiast na programowaniu, czy zatrudnianiu programistów do przygotowywania specjalistycznego kursu.

5. Rzeczywistość rozszerzona

okulary google glass

Korzystanie z narzędzi takich jak Google Glass, może stać się cennym rozwiązaniem w jeszcze bardziej mobilnym, coraz bardziej dostępnym e-learningu. Umożliwi to szerszy rozwój tego zjawiska, którego skutki dopiero przyjdzie nam śledzić.

Rok 2016 będzie czasem ciekawych zmian w dziedzinie mobilności e-learningu. Proces odejścia od tradycyjnej formy nauki stopniowo postępuje, uczący się, jak i ludzie prowadzący kursy mają dostęp do coraz nowszych technologii, które z pewnością usprawnią proces nauki i zdobywania nowych informacji.

Additional uncaught exception thrown while handling exception.

Original

PDOException: SQLSTATE[42000]: Syntax error or access violation: 1142 UPDATE command denied to user 'edulider_baza'@'10.0.78.134' for table 'node_counter': UPDATE {node_counter} SET daycount=daycount + 1, totalcount=totalcount + 1, timestamp=:db_update_placeholder_0 WHERE ( (nid = :db_condition_placeholder_0) ); Array ( [:db_update_placeholder_0] => 1513005050 [:db_condition_placeholder_0] => 992 ) in statistics_exit() (line 73 of /home/edulider/www/modules/statistics/statistics.module).

Additional

PDOException: SQLSTATE[42000]: Syntax error or access violation: 1142 INSERT command denied to user 'edulider_baza'@'10.0.78.134' for table 'watchdog': INSERT INTO {watchdog} (uid, type, message, variables, severity, link, location, referer, hostname, timestamp) VALUES (:db_insert_placeholder_0, :db_insert_placeholder_1, :db_insert_placeholder_2, :db_insert_placeholder_3, :db_insert_placeholder_4, :db_insert_placeholder_5, :db_insert_placeholder_6, :db_insert_placeholder_7, :db_insert_placeholder_8, :db_insert_placeholder_9); Array ( [:db_insert_placeholder_0] => 0 [:db_insert_placeholder_1] => php [:db_insert_placeholder_2] => %type: !message in %function (line %line of %file). [:db_insert_placeholder_3] => a:6:{s:5:"%type";s:12:"PDOException";s:8:"!message";s:432:"SQLSTATE[42000]: Syntax error or access violation: 1142 UPDATE command denied to user 'edulider_baza'@'10.0.78.134' for table 'node_counter': UPDATE {node_counter} SET daycount=daycount + 1, totalcount=totalcount + 1, timestamp=:db_update_placeholder_0 WHERE ( (nid = :db_condition_placeholder_0) ); Array ( [:db_update_placeholder_0] => 1513005050 [:db_condition_placeholder_0] => 992 ) ";s:9:"%function";s:17:"statistics_exit()";s:5:"%file";s:55:"/home/edulider/www/modules/statistics/statistics.module";s:5:"%line";i:73;s:14:"severity_level";i:3;} [:db_insert_placeholder_4] => 3 [:db_insert_placeholder_5] => [:db_insert_placeholder_6] => http://edulider.pl/edukacja/e-learning-poznaj-nowoczesne-sposoby-samodzielnej-nauki [:db_insert_placeholder_7] => [:db_insert_placeholder_8] => 54.82.112.193 [:db_insert_placeholder_9] => 1513005050 ) in dblog_watchdog() (line 154 of /home/edulider/www/modules/dblog/dblog.module).