Podstawy efektywnego uczenia się

Regularne studia, można porównać do dawki systematycznie wykonywanych ćwiczeń fizycznych. Dzięki nim człowiek umacnia swoje nawyki i rozwija umiejętności, które bywają niezbędne w codziennym życiu i pracy. Poniżej znajdziesz szereg porad na to, jak uczyć się w sposób efektywny.

1.      Efektywne uczenie się: metody na start

·         Zorganizuj sobie dobre warunki do studiowania - nie ma nic gorszego od sytuacji, gdy patrząc na miejsce gdzie masz się uczyć, odczuwasz przygnębienie. Spróbuj zaaranżować daną przestrzeń przeznaczoną do studiowania, uatrakcyjniając ją zgodnie z twoim własnym gustem i potrzebami.

·         Sporządź listę zadań – uwzględniając  kolejność w jakiej powinny one być wykonane. Dana czynność pozwoli ci zaoszczędzić wiele czasu i energii, przy jednoczesnym wspomaganiu procesu szybszego i efektywniejszego uczenia się.

·         Cały czas pamiętaj o korzyściach jakie daje ci studiowanie – dane nastawienie pomaga w zwalczaniu trudności, na jakie zapewne natkniesz się w trakcie nauki. Najlepszym wyjściem wydaje się zapisanie korzyści, jakie możesz osiągnąć dzięki uczeniu się, co umożliwi ci powracanie do tej listy  w chwilach zwątpienia.

·         Zostawiaj swoje miejsce pracy w takim stanie, aby zachęcało do powracania do niego – warto poświęć ostatnie kilka minut nauki na sprzątanie. Przygotuj wszystko na następny raz , tak aby konieczność organizowania przestrzeni do nauki, nie stanowiła przeszkody na drodze do ponownego podjęcia  studiowania.  .

 

2.      Efektywne uczenie się poprzez zabawę

·         Wykorzystaj swój najlepszy czas w ciągu dnia – istnieje spore grono osób, którym w konkretnych godzinach uczy się efektywniej i przyjemniej. Warto dany element samoświadomości, uwzględnić w swoich planach studiowania.

·         Ucz się w krótkich okresach czasu – wielu ludzi wychodzi z założenia, że jeśli już zabierają się za studiowanie, to powinni to robić przez wiele godzin. Ta myśl działa na nich tak zniechęcająco, że  ostatecznie nic nie robią. Rozsądniej jest ustalić sobie skromniejsze, ale realne cele, zdobywając je przy zastosowaniu częstych przerw, które sprzyjają efektywnemu studiowaniu.

·         Zadbaj o różnorodność – organizując edukacyjne zadania w ciekawy sposób, będziesz przyswajać efektywniej daną wiedzę dostarczając ćwiczeń umysłowi.

 

3.      Planowanie i organizacja efektywnego uczenia

·         Ucz się pamiętając o celu – jak już zostało wcześniej wspomniane, w trakcie studiowania warto pamiętać o  tym, co cię zmotywowało do zdobywania wiedzy.

·         Dziel duże projekty na części – wyznaczając sobie małe zadania, którym możesz podołać i przy okazji ćwicz własny umysł.

·         Dokończenie projektu – bądź przygotowany na odłożenie w czasie swoich innych aktywności. Do momentu ukończenia priorytetowego zadania, postaraj się dodatkowe czynności utrzymać  na etapie planowania.

·         Nagradzaj się po każdym okresie studiowania – zasada jest prosta, będziesz chętniej coś robił, jeśli spotka cię za to nagroda. W ten sposób uczenie się zostanie powiązane z przyjemnościami, o których możesz myśleć w chwilach, gdy jest ci trudno zabrać się do studiowania. Kluczem do efektywnego uczenia się jest to, aby nagrody były natychmiastowe.

 

Powyższe sposoby mogą się wydawać się nieskomplikowane i oczywiste. Jednakże nie należy ich lekceważyć. Pamiętaj, że ekstremalne podejścia (np.uczenie się w ostatniej chwili) bywają skuteczne, ale niestety krótkotrwałe, a prawdziwy sukces często pisany jest właśnie prostymi krokami, do których zaliczyć możemy również ćwiczenia umysłu.

Additional uncaught exception thrown while handling exception.

Original

PDOException: SQLSTATE[42000]: Syntax error or access violation: 1142 UPDATE command denied to user 'edulider_baza'@'10.0.78.126' for table 'node_counter': UPDATE {node_counter} SET daycount=daycount + 1, totalcount=totalcount + 1, timestamp=:db_update_placeholder_0 WHERE ( (nid = :db_condition_placeholder_0) ); Array ( [:db_update_placeholder_0] => 1511568943 [:db_condition_placeholder_0] => 300 ) in statistics_exit() (line 73 of /home/edulider/www/modules/statistics/statistics.module).

Additional

PDOException: SQLSTATE[42000]: Syntax error or access violation: 1142 INSERT command denied to user 'edulider_baza'@'10.0.78.126' for table 'watchdog': INSERT INTO {watchdog} (uid, type, message, variables, severity, link, location, referer, hostname, timestamp) VALUES (:db_insert_placeholder_0, :db_insert_placeholder_1, :db_insert_placeholder_2, :db_insert_placeholder_3, :db_insert_placeholder_4, :db_insert_placeholder_5, :db_insert_placeholder_6, :db_insert_placeholder_7, :db_insert_placeholder_8, :db_insert_placeholder_9); Array ( [:db_insert_placeholder_0] => 0 [:db_insert_placeholder_1] => php [:db_insert_placeholder_2] => %type: !message in %function (line %line of %file). [:db_insert_placeholder_3] => a:6:{s:5:"%type";s:12:"PDOException";s:8:"!message";s:432:"SQLSTATE[42000]: Syntax error or access violation: 1142 UPDATE command denied to user 'edulider_baza'@'10.0.78.126' for table 'node_counter': UPDATE {node_counter} SET daycount=daycount + 1, totalcount=totalcount + 1, timestamp=:db_update_placeholder_0 WHERE ( (nid = :db_condition_placeholder_0) ); Array ( [:db_update_placeholder_0] => 1511568943 [:db_condition_placeholder_0] => 300 ) ";s:9:"%function";s:17:"statistics_exit()";s:5:"%file";s:55:"/home/edulider/www/modules/statistics/statistics.module";s:5:"%line";i:73;s:14:"severity_level";i:3;} [:db_insert_placeholder_4] => 3 [:db_insert_placeholder_5] => [:db_insert_placeholder_6] => http://edulider.pl/edukacja/podstawy-efektywnego-uczenia-sie [:db_insert_placeholder_7] => [:db_insert_placeholder_8] => 54.80.227.189 [:db_insert_placeholder_9] => 1511568943 ) in dblog_watchdog() (line 154 of /home/edulider/www/modules/dblog/dblog.module).