Dobra organizacja matką sukcesu

Coraz krótsze dni, chłodniejsze wieczory, opadające żółte liście…Wielkimi krokami nadchodzi jesień. I chociaż przed nami jeszcze miesiąc studenckich wakacji, nasze samopoczucie pogarsza się z dnia na dzień…

Jakie są powody spadku naszej życiowej energii? Charakterystyczne dla naszego kraju jest częste obwinianie pogody za stan ducha. I rzeczywiście może w tym tkwić sedno. Nic przecież dziwnego, że po ogromnej dawce szczęścia, jaką zafundowało nam gorące słońce w poprzednich tygodniach, teraz, gdy promienie słoneczne tylko sporadycznie wyglądają zza chmur, czujemy się gorzej, łatwiej popadamy w senność i apatię. Lecz nie ma co przesadzać. Taka już kolej rzeczy, że po lecie nadchodzi jesień. Zatem głowa do góry i cieszmy się chwilami słonecznych odwiedzin.

Drugim powodem rosnącego znużenia może być świadomość źle zagospodarowanych wakacji. Takie odczucie często towarzyszy osobom, które podjęły się porównania swych planów (tych jeszcze z maja i czerwca) z faktycznym stanem wakacyjnych osiągnięć. Tym samym im większy dysonans, tym większe nasze zdenerwowanie. Istnieje jeszcze jedna kategoria powodów, przez które nasze samopoczucie we wrześniu pogarsza się. Jest to swoisty strach i zniechęcenie w obliczu wyzwań i powracających obowiązków związanych ze zbliżającym się początkiem roku akademickiego. I o ile na pogodę i poczucie źle zorganizowanych wakacji raczej nie mamy zbyt dużego wpływu, tak w kwestii podjęcia odpowiednich działań związanych z planowaniem nowego roku akademickiego, możemy skutecznie i szybko sobie pomóc.

Grunt to organizacja

Przede wszystkim nie ma się co zamartwiać: przed nami cały miesiąc na spokojne przygotowanie się do przejścia z trybu wakacyjnego w stan pełnej gotowości do ciężkiej niekiedy akademickiej pracy. Więc nic na siłę. Warto na wstępie zrobić coś, czego nie udało nam się ziścić w poprzednich tygodniach, lub czemu poświęciliśmy zbyt mało czasu, a co da nam poczucie „wakacyjnego spełnienia”. Wrzesień to dobry miesiąc na wszelkiego typu podróże. Dużo łatwiej o nocleg i dostęp do atrakcji, a często i ceny mają tendencje spadkowe. Zatem nie ma co marudzić – i do dzieła! Korzystając z dobrego nastroju możemy podjąć kolejny krok, którym powinno być ustalenie konkretnego dnia na określenie planu akademickich działań. Ważne, abyśmy mogli wtedy pobyć chwilę sami. Cenne może okazać się przygotowanie kartki i długopisu. Graficzne wersje postanowień łatwiej zapamiętać i ułożyć w głowie. Jak to zrobić? Przykład dot. organizacji kursu językowego prowadzący do zdnia egzaminu przedstawiamy poniżej.

organizacja kursu i egzaminu

 

Organizacja celów na dany rok

Pomyślmy, co chcielibyśmy osiągnąć, jacy być np. do stycznia 2010. Warto ponumerować później cele według ważności (przydatne szczególnie w przypadku ich dużej ilości). Przykładowym celem może okazać się zdanie egzaminu z angielskiego na poziomie FCE czy nabycie umiejętności gry na bębnach. Nie bójmy się próbować rzeczy nowych i nieznanych.

Teraz odpowiednio do najważniejszych dla nas celów należy określić w jaki sposób możemy je osiągnąć. Dana czynność uwidoczni nam szansę na realizację celów np. ze względu na dostępność do miejsca szkoleniowego w konkretnym mieście.

Wstępna realizacja powinna dotyczyć już głębszego naszego zainteresowania ośrodkami szkoleniowymi oferującymi konkretne kursy. Cenny może się okazać kontakt telefoniczny czy mailowy z daną instytucją. Bywa, że gdy przystępujemy do kursu wcześniej, jego koszt jest mniejszy.

Realizacja – pamiętajmy że październik to odpowiedni miesiąc na zapisywanie się na kursy i szkolenia. Im szybciej tym lepiej. Nie warto już na początku robić sobie zaległości.

Ewaluacja poziomu osiągnięcia naszych celów: właśnie dlatego ważna była data końcowa określająca okres naszego potencjalnego osiągnięcia celu. Jeżeli wszystko wyszło tak, jak sobie zaplanowałeś, to świetnie! A jeśli nie – to nie powód do płaczu. Sprawdź, dlaczego nie udało ci się osiągnąć danego celu i spróbuj to naprawić. Pamiętajmy – dobry plan to połowa sukcesu!

Additional uncaught exception thrown while handling exception.

Original

PDOException: SQLSTATE[42000]: Syntax error or access violation: 1142 UPDATE command denied to user 'edulider_baza'@'10.0.78.134' for table 'node_counter': UPDATE {node_counter} SET daycount=daycount + 1, totalcount=totalcount + 1, timestamp=:db_update_placeholder_0 WHERE ( (nid = :db_condition_placeholder_0) ); Array ( [:db_update_placeholder_0] => 1513005853 [:db_condition_placeholder_0] => 307 ) in statistics_exit() (line 73 of /home/edulider/www/modules/statistics/statistics.module).

Additional

PDOException: SQLSTATE[42000]: Syntax error or access violation: 1142 INSERT command denied to user 'edulider_baza'@'10.0.78.134' for table 'watchdog': INSERT INTO {watchdog} (uid, type, message, variables, severity, link, location, referer, hostname, timestamp) VALUES (:db_insert_placeholder_0, :db_insert_placeholder_1, :db_insert_placeholder_2, :db_insert_placeholder_3, :db_insert_placeholder_4, :db_insert_placeholder_5, :db_insert_placeholder_6, :db_insert_placeholder_7, :db_insert_placeholder_8, :db_insert_placeholder_9); Array ( [:db_insert_placeholder_0] => 0 [:db_insert_placeholder_1] => php [:db_insert_placeholder_2] => %type: !message in %function (line %line of %file). [:db_insert_placeholder_3] => a:6:{s:5:"%type";s:12:"PDOException";s:8:"!message";s:432:"SQLSTATE[42000]: Syntax error or access violation: 1142 UPDATE command denied to user 'edulider_baza'@'10.0.78.134' for table 'node_counter': UPDATE {node_counter} SET daycount=daycount + 1, totalcount=totalcount + 1, timestamp=:db_update_placeholder_0 WHERE ( (nid = :db_condition_placeholder_0) ); Array ( [:db_update_placeholder_0] => 1513005853 [:db_condition_placeholder_0] => 307 ) ";s:9:"%function";s:17:"statistics_exit()";s:5:"%file";s:55:"/home/edulider/www/modules/statistics/statistics.module";s:5:"%line";i:73;s:14:"severity_level";i:3;} [:db_insert_placeholder_4] => 3 [:db_insert_placeholder_5] => [:db_insert_placeholder_6] => http://edulider.pl/edukacja/dobra-organizacja-matka-sukcesu [:db_insert_placeholder_7] => [:db_insert_placeholder_8] => 54.82.112.193 [:db_insert_placeholder_9] => 1513005853 ) in dblog_watchdog() (line 154 of /home/edulider/www/modules/dblog/dblog.module).