Potrzeba aktualizacji wiedzy ma znaczenie, zarówno na poziomie jednostkowym, jak i większych organizacji. Biznesowe szkolenia na odległość są zatem pomocne w uzupełnieniu wiedzy, dokształcaniu się i wprowadzaniu nowych procesów do firm i innych instytucji. Należy jednak pamiętać o potrzebie interakcji między ludźmi w celu lepszego przyswojenia nowych umiejętności. Nie obędzie się bez bezpośredniego kontaktu z trenerem, który poprowadzi nas w odpowiednim kierunku i nauczy jak nowe zmiany wprowadzać w życie. Jest to wyjątkowo potrzebne w rozwijaniu umiejętności, gdzie w grę wchodzi kontakt z drugim człowiekiem np. sprzedaż czy biznes.
Umiejętności sprzedażowe
Niezależnie, czym się zajmuje się twoja firma, aby móc prosperować na rynku musi sprzedać swój produkt lub usługę. Nawet najbardziej oryginalny produkt będzie jedynie generatorem kosztów, jeżeli leży w magazynie. Należy go zatem sprzedać by przyniósł korzyści wszystkim zaangażowanym w proces sprzedaży. Na tej podstawie można dojść do wniosku, że cykliczne szkolenia służb sprzedażowych mają istotne, znaczenie w procesie rozwoju firmy lub jej utrzymania się na rynku, również w okresie kryzysu.
Szkolenia stacjonarne mogą często okazać się zbyt kosztowne i niepraktyczne. Oto dwa ważne powody, dla których szkolenia online są strzałem w dziesiątkę:
- obniżenie kosztów związanych ze zgrupowaniem specjalistów do spraw sprzedaży w jednym miejscu (to bardzo czasochłonny proces - dlatego też dzięki szkoleniom online oszczędzamy czas!)
- dzięki nagraniu z kursu jest możliwość przyjrzeniu się elementom, które umknęły uczestnikom podczas samego szkolenia lub skupieniu się na najważniejszych kwestiach. Dostęp do nagrania możemy mieć w każdej chwili.
Aby szkolenie online odniosło sukces, powinno być skierowane do osób zainteresowanych taką formą edukacji jak i ściśle odpowiadać potrzebom firmy, np. techniki sprzedaży zmierzające do podniesienia kompetencji personelu na szczeblu kontaktu z klientem czy podwyższenie inteligencji biznesowej w celu osiągania lepszych rezultatów dla własnej firmy. Wielu nowo zatrudnionych i świeżych biznesmenów nie uświadamia sobie jak ważne jest pozytywne wrażenie przy obsłudze klienta. A można się tego nauczyć dzięki szkoleniom na odległość, a następnie praktykować z ludźmi - pamiętajmy o wprowadzeniu wiedzy do sytuacji życia codziennego.
Kontakt z trenerem
Uważam, że szkolenia na odległość w biznesie, czy nagrania takich szkoleń mogą być efektywną alternatywą do szkoleń tradycyjnych, w szczególności w przypadku umiejętności twardych lub jako wstęp do nauki umiejętności miękkich. Zazwyczaj jednak wymagany jest stały kontakt z trenerem, bądź osobista konsultacja, aby móc razem przyjrzeć się własnym postępom. Chociaż szkolenia na odległość to przyszłość, to należy wspierać interakcje z trenerem, czy w grupie warsztatowej, by lepiej przyswoić nowy materiał i umiejętności, zadać pytania i rozwiać obawy rozwojowe w grupie ludzi o podobnych celach i problemach. W szczególności w obszarach wiedzy, gdzie ma miejsce interakcja międzyludzka (np. Sprzedaż, Obsługa klienta, Negocjacje itp.). Trudno wyobrazić sobie lekarza, który uczy się swojego zawodu tylko z książek lub filmów. Tak samo nie wierzę w to, że można nauczyć się sprzedaży tylko z nagrania video lub z książki. Pamiętajmy, że Najlepsi w swojej dziedzinie to praktycy.
Maciej Kozubik Coach i Trener Biznesu
Komentuj przez Facebooka