zasady komunikacji

04 lp. 2018

Informacja zwrotna, zwana też feedbackiem, zwiększa produktywność pracowniczą i pozwala zdobyć cenne wskazówki na przyszłość, potrzebne w pracy nad kolejnymi projektami. U niektórych osób jednak pytanie ,,Czy mogę udzielić Ci rady” powoduje niepokój, strach, a czasem nawet gniew. Krytykę mogą odebrać jako chęć wywyższenia się, czy wręcz szydercze wytykanie pomyłek. Osoba udzielająca rady skłania jej odbiorcę do postawy defensywnej, co w efekcie szkodzi zamiast pomóc. Udzielanie feedbacku to delikatny proces, jednak nie ma wątpliwości, że jest bardzo ważny w identyfikacji powstających problemów i rozwiązaniu ich. Każdy właściciel firmy, tak samo jak i pracownik powinien umieć udzielić informacji zwrotnej w sposób przyjazny i pozytywny. Jak to robić? O tym już za chwilę.

 

15 mrz. 2018

Konflikty są nieodłączną częścią życia każdej firmy. Rodzą napięcie między pracownikami i mają znaczący wpływ na efektywność ich pracy, co ma z kolei przełożenie na sukces firmy. Najgorszą postawą jaką możesz przyjąć w sytuacji, gdy w firmie źle się dzieje jest udawanie, że problem nie istnieje lub podejmowanie prób zamiecenia go pod dywan.

17 cz. 2014

Pomimo, że współcześnie mamy wiele możliwości komunikacji to jednak poczucie izolacji społecznej nie zmalało. Wiele osób ma mnóstwo znajomych na Facebooku, a nie ma  z im wybrać się do kina. Czym jest izolacja społeczna? Jak ją pokonać?

29 gru. 2013

W Internecie można znaleźć wiele materiałów związanych z rozwojem osobistym, które mogą stać się pomocne w osiąganiu celów i realizacji swoich marzeń. Dużym powodzeniem cieszą się te, które mówią o tym, że sposób w jaki o sobie myślimy i to co o sobie mówimy ma ogromny wpływ na jakość naszego życia. Pozytywne myśli i słowa dodają energii do działania.

19 cz. 2013

Chyba nie ma na świecie osoby, która nie miałaby za sobą kłótni. Kłócimy się z rodziną, przyjaciółmi, ze współpracownikami. Co sprawia, że tak łatwo dochodzi do kłótni, a tak ciężko jest dojść do porozumienia? O co kłócimy się najczęściej?

13 mrz. 2013

W trakcie poszukiwania pracy bardzo ważne są kompetencje. Rozwijanie ich to najlepsza inwestycja w przyszłość. Wiele razy w ofertach pracy pojawia się sformułowanie kompetencje  miękkie. Na czym one polegają, jak je szkolić?

08 mrz. 2013

Nie od dziś wiadomo, że praca zespołowa często daje znacznie lepsze rezultaty niż w przypadku indywidualnej pracy nad projektem. Wpływanie na efektywność pracowników jest obecnie jednym z najważniejszych wyzwań jakie stoją przed kadrą zarządzającą. Dobrym pomysłem jest więc zorganizowanie szkoleń dla osób pracujących w zespole biorąc pod uwagę najważniejsze czynniki, które wpływają na efektywność pracy takiej grupy.

11 st. 2013

Nowe miejsce pracy to nowi ludzie, nowe wyzwania, nowe obowiązki. Każda zmiana pracy jest wyzwaniem, któremu musisz stawić czoło. Jeśli bardzo chcesz dobrze wypaść  pierwszego dnia to naturalne, że w tym niezwykle ważnym dniu udzieli ci się stres. Jak zminimalizować jego poziom i bez przykrych niespodzianek przeżyć pierwszy dzień w nowej pracy?