Skuteczne zarządzanie pracownikami. Profesjonalne szkolenia podniosą efektywność zespołu

Skuteczne zarządzanie pracownikami

Każde przedsiębiorstwo, które chce pracować efektywnie i odnosić zyski, musi być odpowiednio zarządzane. Ważną częścią tego procesu jest umiejętne zarządzanie zasobami ludzkimi, które dziś, w obliczu rynków, na których warunki zaczynają dyktować pracownicy, jest szczególnie trudne i ważne.

Podejmowanie odpowiedzialnych decyzji, skuteczne zarządzanie zespołem oraz umiejętne przydzielanie obowiązków nie jest zadaniem łatwym. Będąc osobą, która jest za to odpowiedzialna, z pewnością doskonale zdajesz sobie z tego sprawę. Potrzeba nie tylko fachowej wiedzy, ale również kompetencji miękkich. Jak ją zdobyć? Odpowiedź na to pytanie jest prosta. Są nią szkolenia, które pozwalają lepiej poznać zarządzanie zespołem, nauczyć się sprawdzonych metod i rozwiązań oraz technik, które wspomagają pracę lidera i ułatwiają diagnozowanie własnych poczynań.

Czego możesz dowiedzieć się na szkoleniach dotyczących zarządzania zespołem? Przekonaj się.

Pozytywna atmosfera w zespole wpływa na relacje

Wiele osób odpowiedzialnych za zarządzanie zespołem sprzedażowym, projektowym lub handlowym, nastawia się przede wszystkim na efektywność podległej im komórki. Chcąc osiągnąć jak najlepsze rezultaty, często wprowadzają nerwową atmosferę, stosują nacisk na pracowników, nie troszczą się o to, jaka atmosfera panuje w miejscu pracy. To poważny błąd, który może przyczynić się do spadku efektywności działań zespołu, a nawet wypalenia zawodowego pracowników.

Poznaj wszystkie szkolenia z zarządzania zespołem

Pozytywna atmosfera w miejscu pracy ma ogromne znaczenie i wpływa na relacje, które panują pomiędzy współpracownikami. Gdy brakuje konfliktów, niezdrowej rywalizacji, a członkowie teamu czują, że tworzą jedność, są w stanie poradzić sobie z każdym, najtrudniejszym nawet zadaniem. Dlatego też, jako osoba zarządzająca zespołem, powinieneś wiedzieć, jak zadbać o pozytywny klimat w biurze.

Załącznik:
jason-goodman-0K7GgiA8lVE-unsplash.jpg

Pozytywna atmosfera i komfort pracy ma ogromny wpływ na efektywność

Szkolenia z zarządzania zespołem mogą ci w tym pomóc. Podczas nich zapoznasz się z takimi zagadnieniami, jak analiza stresujących sytuacji i metody ich niwelowania, zasady komunikacji czy sposoby na rozwiązywanie problemów.

Odpowiednia motywacja podnosi efektywność zespołu

Nawet najbardziej zgrany zespół, pracujący w dobrej atmosferze, nie osiągnie dobrych wyników, jeśli nie będzie miał ku temu odpowiedniej motywacji. Oczywiste jest, że jednym ze sposobów motywowania pracowników jest zapewnienie im godziwego wynagrodzenia oraz dodatkowych profitów za osiągnięcie wyznaczonych celów. Nie jest to jednak jedyne rozwiązanie.

Coraz powszechniejszym sposobem na to, by zarządzając zespołem i motywować go w odpowiedni sposób, jest tzw. coaching managerski. O tym, na czym polega, jakie rozwiązania wykorzystuje oraz co jest w nim niezwykle ważne – również dowiesz się ze szkoleń zarządzania zespołem.

Podczas nich poznasz m.in. schemat GROW, dowiesz się, w jaki sposób udzielać pracownikom informacji zwrotnej, poznasz 6 filarów prawidłowej postawy coacha oraz zapoznasz się z narzędziami do coachingu, takimi jak prace domowe, wskaźniki czy formularze. Bogatszy o tę wiedzę nie będziesz miał problemu z odpowiednim zmotywowaniem swojego zespołu.

Należy rozsądnie delegować obowiązki

Praca kierownika zarządzającego zespołem jest niezwykle odpowiedzialna. Osoba taka odpowiada bowiem za rozdzielanie zadań na poszczególnych pracowników. Bez merytorycznej wiedzy na temat tego, w jaki sposób delegować obowiązki, nietrudno popełnić błąd i przydzielić zadania osobie, która nie ma szans wykonać ich w prawidłowy sposób. Jeśli kiedykolwiek zdarzyła ci się taka sytuacja, to znak, że profesjonalne szkolenie z zarządzania zespołem może ci pomóc.

Podczas szkoleń poruszana jest bowiem również kwestia przekazywania zadań i obowiązków współpracownikom. Dowiesz się m.in. jak dobierać członków zespołu, tworzyć strukturę podziału pracy i harmonogramy, czy monitorować postęp prac. W rozsądnym delegowaniu obowiązków pomogą ci również zagadnienia takie jak priorytetyzacja zadań, rozpoznawanie zagrożeń czy planowanie z rezerwą. Szybko zobaczysz efekty i nauczysz się, w jaki sposób dobierać pracowników pod konkretne zadania, wykorzystując ich wiedzę i kompetencje.

Na czele zespołu musi stać lider

Jeśli zależy ci na tym, by twoja firma osiągała sukcesy, musisz mieć świadomość, że zatrudnienie wykwalifikowanych pracowników to za mało. Ogromne znaczenie ma bowiem stworzenie zespołu. Może mieć on różny charakter, niemniej jednak na jego czele zawsze musi stać lider. To osoba, która ma wiedzę na temat zarządzania zespołem, potrafi delegować zadania, eliminować problemy oraz kwestie, które „zjadają czas”, a przy tym potrafi odpowiednio zmotywować pracowników.

Aby stać się takim właśnie wykwalifikowanym liderem, warto brać udział w szkoleniach, które pozwalają poszerzyć swoją wiedzę oraz zdobyć nowe kompetencje. Jedną z firm, która je prowadzi, jest Certes. W jej ofercie znajdziesz szkolenia dotyczące kwestii takich jak:

  • zarządzanie sytuacyjne,
  • zarządzanie zespołem rozproszonym,
  • zespołem wielopokoleniowym, handlowym czy projektowym,
  • zarządzanie strategiczne oraz wiele, wiele innych.

Szkolenia Certes to odpowiedź na potrzeby liderów, szefów oraz kierowników działów. Poruszają najważniejsze kwestie i problemy, z którymi spotyka się kadra zarządzająca oraz dostarczają zarówno merytorycznej wiedzy, jak i praktycznych umiejętności. Warto więc zapoznać się z ofertą szkoleń Certes.