Dziś z nowoczesnymi technologiami mamy do czynienia każdego dnia. Ich dominacja jest tak silna, że wielu wręcz ogarnia lęk na myśl o tym, że mogłyby przestać istnieć. Bez wątpienia, nowoczesne technologie rewolucjonizują nasze życie. Zmieniają nie tylko sposób pracy i rozrywki, ale również sposób myślenia. Często mówi się o nich przez pryzmat niekończących się zastosowań i nieograniczonych możliwości. Badania Barna Group ujawniają trzy trendy, które współcześnie na nowo definiują erę informacji. Sprawozdanie prezentuje opinie 1005 mieszkańców Stanów Zjednoczonych, powyżej 18 roku życia. A oto wyniki:
1. Ludzie czują, że nowoczesne życie nabiera tempa i jest coraz bardziej złożone. Większość dorosłych uważa, że dzisiejsze, nowoczesne życie jest skomplikowane. Na poczucie przyspieszenia kulturowego wpływ ma większa cyfryzacja życia, presja ekonomiczna, rozpad więzi międzyludzkich, przesunięcie granicy moralnej i wiele innych czynników. Niezależnie od przyczyny, 2/3 dzisiejszych dorosłych uważa, że złożoność współczesnego życia nadal rośnie.
2. Ludzie chcą być informowani, ale preferują zwięzły komunikat. Współczesny człowiek chce być na bieżąco z kulturą i trendami. Potwierdza to więcej niż 7 na 10 osób
Jednak w 24-godzinnym trybie pojawiania się nowych wiadomości nadążenie może okazać się trudne. Nowa treść jest zazwyczaj przeglądana aniżeli czytana od deski do deski. Poza tym, to, co jest na Twitterze gorącym tematem o poranku, może już wieczorem okazać się przedawnioną wiadomością. W przypadku książek nadążanie za nowymi pomysłami niekoniecznie jest łatwiejsze. Więcej niż jedna trzecia dorosłych twierdzi, że pomimo ich zamiłowania do czytania czują, że większość z nich jest zbyt długa. Choć konsumenci chcą być informowani i nie brak dostępnych wiadomości to jednak w rzeczywistości miliony Amerykanów jest zdania, że zbyt wiele informacji ogranicza ich zdolność do dokonywania wyboru.
Darmowy ebook do ściągnięcia - o tym jak uczyć się, żyć i pracować w erze nowych technologii i nieustannych zmian.
3. Ludzie pragną wyjść poza zwykłe fakty i informacje, szukając holistycznej integracji wiary i życia. Ludzie szukają informacji, ale nie tylko informacji. Wiedza staje się coraz bardziej powszechna, dostępna wszędzie i często za darmo. Już nie chodzi tylko o same informacje. To, za czym gonią konsumenci w erze nadmiaru informacji, to inny rodzaj waluty intelektualnej. Chcą, aby wiedza była dla nich swego rodzaju kuratorem, który pomoże im odnaleźć sens życia. Co ciekawe, nawet wiara w związku z różnymi tendencjami staje w obliczu silnej konkurencji z mediami. W zdigitalizowanym świecie informacje na temat „jak żyć” dostępne są natychmiast, wystarczy kliknąć na link w Internecie.
Komentuj przez Facebooka