Rok 2015 obfituje w rozkwit produktów opartych o transmisje video. Najpierw usłyszeliśmy o aplikacji Periscope[1], która pozwala realizować transmisję obrazu i dźwięku przy pomocy telefonu komórkowego. Dodatkowo w części wizualnej pojawia się czat dla użytkowników oglądających stream. Podobne rozwiązanie ma zamiar wprowadzić główny gracz na scenie social mediów, czyli Facebook.
Uchwycenie chwili i podzielenie się ze znajomymi w Internecie swoimi przeżyciami, stanie się jeszcze prostsze. Facebook Live pozwala transmitować dowolne zdarzenie z zachowanie waloru interakcji innych użytkowników w czasie rzeczywistym (opcja czatu na ekranie). Taka transmisja zostaje następnie udostępniona w formie zarchaizowanego video udostępnionego jako post w news feedzie. Wyobraźmy sobie zatem jak piękne mogą być tego typu Interaktywne pocztówki z wakacji. W zasadzie nie musimy sobie tego wyobrażać, ponieważ Facebook udostępnił film demonstrujący działanie produktu.
Na szybkość przesyłania informacji i uchwycenie chwili stawia również Snapchat, który osiągnął olbrzymi sukces . Trend ten nie tylko jest widoczny w social mediach, ale takie tendencje pojawiły się również w edukacji online. Polska firma Get Smarter reklamująca się pod hasłem „Wiedza, której nie wyguglasz” wychodzi naprzeciw współczesnym konsumentom, dla których najcenniejszy jest czas. Internet jest największą bazą na świecie, która zawiera mnóstwo cennych informacji. Problem polega na tym, iż są one nie zweryfikowane, dlatego też uporządkowanie danych jest jednym z wyzwań w cyfrowym świecie. Dzięki platformie Get Smarter użytkownicy mają możliwość odbyć konsultacje video ze sprawdzonymi fachowcami m.in. w takich dziedzinach jak: PR, prawo, dietetyka, marketing, psychologia, zarządzanie, nauka języków, czy też IT.
Skype pojawiając się na rynku podbił serca ogromnej ilości ludzi. W tym momencie widzimy, iż idea video transmisji nabiera nowych barw. Czekają nas tym bardziej ciekawe czasy, iż technologia virtual reality czeka w tym momencie na popularyzację, dlatego też być może wkrótce drastycznie spadnie oglądalność fotografii z wakacji na rzecz transmisji video z użyciem VR.