efektywne uczenie się

17 kw. 2024

W dzisiejszym dynamicznym świecie, gdzie technologia stale ewoluuje, sztuczna inteligencja (SI) staje się coraz bardziej prominentną siłą. Jej wpływ na różne dziedziny ludzkiego życia jest niezaprzeczalny, a edukacja nie jest wyjątkiem. Wraz z postępem technologicznym, rozwój SI wchodzi w interakcję z systemami edukacyjnymi na różnych poziomach, co wywołuje zarówno entuzjazm, jak i obawy. Warto zastanowić się nad tym, jak te zmiany wpływają na naszą edukację i jak możemy wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji w procesie uczenia się.

12 lt. 2020

Osoby, które na pozór niczym się nie wyróżniają nie są skazane na przeciętność. Przeciwnie. Bardzo wielu ludzi osiągnęło spektakularne sukcesy zmieniając wyłącznie swoje nastawienie i nawyki dotyczące uczenia się. Poniżej prezentujemy kilka sprawdzonych taktyk, których wykorzystanie pozwala uczyć się szybciej, zapamiętywać na dłużej i cieszyć się samym procesem nauki.

28 wrz. 2018

Pierwsze dni w murach uczelni to nie lada wyzwanie dla studentów pierwszego roku. Dla niektórych osób wiążą się z dużym stresem, dlatego mamy dla was kilka złotych zasad, którymi warto się kierować, by przetrwać pierwsze dni na uczelni. Co możesz zrobić, by początki stały się choć trochę łatwiejsze? Przeczytasz w dalszej części artykułu.

28 sie. 2018

Zadaniem dyrektora szkoły jest zapewnienie dzieciom pełnego wyposażenia, dzięki którym będą mogli uczyć się wygodnie i bezpiecznie. Co koniecznie musi się znaleźć w sali lekcyjnej i poza nią?

28 mrz. 2018

Fernando Gómez-Pinilla, profesor neurochirurgii i fizjologii nauki UCLA w Kalifornii, który całe lata spędził na analizie wpływu żywności, ćwiczeń i snu na mózg stwierdził, że wszystkie te trzy czynniki są w stanie wpłynąć na zdrowie naszego mózgu i czynności umysłowe. Odkrycie to otwiera nowe, fascynujące możliwości. Zmiany w diecie mogą bowiem zwiększyć zdolności poznawcze, chroniąc mózg przed uszkodzeniem oraz przeciwdziałając skutkom starzenia się.

17 li. 2017

Niestety często zdarza się, że nauka mówienia w języku angielskim jest zaniedbywana. Bardziej skupiamy się na pisaniu, czytaniu oraz znajomości słownictwa i gramatyki. Nie jest to do końca poprawne, ponieważ porozumiewamy się również, o ile nie zwłaszcza, za pomocą mowy. Fakt omijania tej sfery jest później powodem tego, że wiele osób ma obawy przed mówieniem. Na szczęście jest na to sposób! Poniżej prezentujemy sprawdzone metody, które pozwolą Wam otworzyć usta!

03 wrz. 2017

Każdy, kto planuje aplikować na studia wie, jak ważny jest wysoki wynik z matury. Co roku kilkanaście lub kilkadziesiąt procent zdających nie zdało matury lub nie dostało się na wymarzone studia. Na poprawę matury jest 5 lat. Poprawiać można nawet pojedynczy przedmiot. Plusem dobrego zdania matury jest to, że jest ona ważna bezterminowo oraz pozwala studiować na wszystkich uczelniach w Polsce i Unii Europejskiej. Co zatem zrobić, aby zdać maturę na wysokim poziomie i nie musieć poprawiać jej wyniku?

07 lp. 2017

Często możemy spotkać się ze zadaniem, że im szybciej zaczniemy się uczyć angielskiego, tym lepsze uzyskamy rezultaty. Właśnie dlatego wielu rodzicom zależy, aby ich dziecko miało kontakt z językiem obcym już w ciągu pierwszych lat swojego życia. W jaki sposób możemy oswoić je z angielskim i pomóc w jego późniejszej nauce?

14 cz. 2017

Być może zdarzyło się kiedyś, że spotkaliście się z pojęciem immersji językowej. Samo wrażenie brzmi dość poważnie i specjalistycznie, a co tak naprawdę oznacza? Immersja językowa, czyli całkowite zanurzenie się w języku obcym, to metoda nauki poprzez otaczanie się językiem ze wszystkich możliwych stron. Czy ten sposób nauki jest naprawdę skuteczny i jak to naprawdę działa?

25 maj 2017

Podręcznik szkolny to książka zawierająca materiał nauczania i przeznaczona dla ucznia. To niezbędny element procesu kształcenia. Podręczniki podają w odpowiednio uporządkowany, przejrzysty i dokładny sposób materiał nauczania. Zawierają ilustracje, schematy obrazowe, dokładne opisy i wyjaśnienia. Ułatwiają uczniom i nauczycielom sprawny powrót do przerobionego materiału i przypomnienie sobie zagadnień przerobionych na lekcjach.