ocena pracownika

28 wrz. 2024

Rozmowa kwalifikacyjna to kluczowy etap w procesie rekrutacji, który może zadecydować o tym, czy dostaniesz wymarzoną pracę. Dla wielu osób jest to stresujące wydarzenie, ponieważ często nie wiadomo, jakich pytań można się spodziewać ani jak na nie odpowiadać. Jednak dobre przygotowanie może znacząco zwiększyć Twoje szanse na sukces. Poniżej znajdziesz kilka praktycznych wskazówek, które pomogą Ci przygotować się na pytania rekrutera i pewnie poprowadzić rozmowę kwalifikacyjną.

05 st. 2020

Z manipulacją mamy do czynienia każdego dnia. Wiele osób nie potrafi sobie z nią radzić. Zwłaszcza jest to trudne w miejscu pracy, w związku ze strachem przed zwolnieniem. Zmanipulowani możemy zostać zarówno przez pracodawców jaki i wyższą kadrę kierowniczą czy współpracowników. Z jakimi technikami manipulacji możemy się spotkać w miejscu pracy?

04 lp. 2018

Informacja zwrotna, zwana też feedbackiem, zwiększa produktywność pracowniczą i pozwala zdobyć cenne wskazówki na przyszłość, potrzebne w pracy nad kolejnymi projektami. U niektórych osób jednak pytanie ,,Czy mogę udzielić Ci rady” powoduje niepokój, strach, a czasem nawet gniew. Krytykę mogą odebrać jako chęć wywyższenia się, czy wręcz szydercze wytykanie pomyłek. Osoba udzielająca rady skłania jej odbiorcę do postawy defensywnej, co w efekcie szkodzi zamiast pomóc. Udzielanie feedbacku to delikatny proces, jednak nie ma wątpliwości, że jest bardzo ważny w identyfikacji powstających problemów i rozwiązaniu ich. Każdy właściciel firmy, tak samo jak i pracownik powinien umieć udzielić informacji zwrotnej w sposób przyjazny i pozytywny. Jak to robić? O tym już za chwilę.

 

15 mrz. 2018

Konflikty są nieodłączną częścią życia każdej firmy. Rodzą napięcie między pracownikami i mają znaczący wpływ na efektywność ich pracy, co ma z kolei przełożenie na sukces firmy. Najgorszą postawą jaką możesz przyjąć w sytuacji, gdy w firmie źle się dzieje jest udawanie, że problem nie istnieje lub podejmowanie prób zamiecenia go pod dywan.

20 mrz. 2015

Nagradzanie to jedna z najbardziej skutecznych form motywacji pracowniczej. Nie oznacza to jednak, że musisz wydawać tysiące złotych na benefity dla zatrudnionych, by zwiększyć wydajność ich pracy. Możesz osiągnąć ten sam, a nawet lepszy efekt mniejszym nakładem finansowym. Jak? Inwestując w markowe produkty. Poniżej nasze propozycje na tanie, firmowe prezenty będące wartościowymi narzędziami motywacji pracowników.

14 kw. 2014

Mobbing w pracy jest zjawiskiem coraz bardziej powszechnym. Jego skutki są negatywne zarówno dla ofiary, która często cierpi na zaburzenia psychiczne i psychopatyczne, jak również dla całej firmy jako organizacji. Czym jest mobbing? Jak można sobie z nim radzić?

12 cz. 2013

Dobry, wykwalifikowany pracownik w firmie jest wręcz na wagę złota. Jego znalezienie i zwerbowanie do organizacji to jednak dopiero połowa sukcesu. Warto zastanowić się nad tym jak go zatrzymać w firmie na dłużej i nie dopuścić do tego, by przejęła go konkurencja.

17 maj 2013

Otrzymanie wyższego stanowiska w pracy zawsze jest pewnego rodzaju gratyfikacją oraz symbolem uznania i zaufania przełożonego do pracownika. Zwykle kojarzony jest z wyższą pensją oraz lepszymi warunkami pracy. Pięcie się po szczeblach kariery jest stanem pożądanym, wręcz wymarzonym, często celebrowanym w rodzinie czy w gronie przyjaciół. Czy jest to jednak aby na pewno i w każdym wypadku stan pożądany?

19 kw. 2013

Zasady dopuszczalnej kontroli pracownika przez jego przełożonego nie są wyrażone wprost w żadnych przepisach prawnych. Zasady te formułuje się jedynie w oparciu o przepisy o ochronie dóbr osobistych oraz o niezbywalnym prawie każdego człowieka do ochrony korespondencji prywatnej. Jak ta kwestia wygląda w praktyce? Czy pracodawca może kontrolować pracownika bez ograniczeń?

18 st. 2013

Rozmowa kwalifikacyjna jest kluczowym wydarzeniem z punktu widzenia całego procesu rekrutacyjnego. Bardzo ważne jest odpowiednie przygotowanie pod względem merytorycznym, ale nie tylko. Obok zachowań werbalnych niezwykle istotny jest również komunikat, który przekazujesz poprzez swoje zachowanie.