W dniach od 18 do 19 czerwca 2013 roku na Uniwersytecie Warszawskim spotkają się specjaliści ze świata edukacji z 30 krajów. Tematem przewodnim spotkania będzie kształcenie doktoranckie.
W dwudniowej konferencji pod hasłem ,,Od studenta do naukowca. Czy jesteśmy na właściwej drodze” według prognoz udział weźmie ponad 200 specjalistów kształcenia doktoranckiego z całej Europy. To wspaniała okazja do porozmawiania na temat nowych trendów w nauczaniu oraz rozwoju kształcenia doktoranckiego na Starym Kontynencie.
Organizatorzy
Organizatorem spotkania, które w tym roku odbędzie się na największym publicznym uniwersytecie w naszym kraju- Uniwersytecie Warszawskim jest Rada Kształcenia Doktorantów Europejskiego Stowarzyszenia Uniwersytetów. Za cel główny stawia ona sobie działania w kierunku rozwoju kształcenia doktoranckiego w Europie. W tym celu organizuje seminaria szkoleniowe, konferencje i inne imprezy popularyzując tego typu praktyki w Europie. Pełni też rolę doradcy Zarządu i Rady EUA w zakresiue trendów i kierunków rozwoju programów doktoranckich i szkoleń naukowych w Europie.
Program
W ciągu dwóch dni konferencji odbędą się w sumie cztery sesje plenarne:
I Czy jesteśmy na dobrej drodze
II Jakość i internacjonalizacja- dwa projekty w kształceniu doktoranckim
III Nadzór i rozwój osobisty
IV Czy jesteśmy na dobrej drodze (panel interesariuszy).
Ponadto zaplanowano pracę w grupach roboczych, przerwy kawowe i na lunch oraz spotkanie biznesowe dla członków EUA-CDE.
Cała konferencja będzie prowadzona w języku angielskim. Prelekcję na temat kształcenia doktorantów na UW poprowadzi prof. Marta Kicińska-Habior, prorektor do spraw studentów i kształcenia
W ciągu ostatniego dziesięciolecia nastąpiły duże przeobrażenia w kształceniu doktorantów. Nowe programy, nowe ustawy i nowe wymagania wobec osób kształcących doktorantów to tylko kilka z obszarów, w których obserwujemy zmiany. Spotkanie tego typu to wspaniała okazja do dyskusji o wyzwaniach i możliwościach zmian w edukacji. To szansa zarówno dla nowicjuszy w zakresie kształcenia doktorantów jak również dla mistrzów w tej dziedzinie. To okazja do wymiany poglądów oraz rozwiązań dotyczących kształcenia doktoranckiego, a także możliwości rozwoju w ramach Europejskiego Obszaru Szkolnictwa.
Na podstawie: EUA.be